søndag den 5. oktober 2014

Amager-tæppet

Da jeg var på Strik Bornholm, var jeg på workshop i at strikke gobelin hos Charlotte Kaae. På workshoppen sad jeg ved siden af en svensker, som lavede en superfed strikkeprøve. Jeg har desværre glemt, hvad hun og hendes blog hed, så jeg kan ikke linke til hende, men hendes prøve rumsterede i mit hoved i dagene efter workshoppen. Jeg havde lyst til at lave noget lignende. Og et eller andet sted i den rumsteren opstod ideen til Amagertæppet. Jeg ville lave et lille tæppe, som havde Amager-form og hvor man kunne se, de forskellige områder af øen indtegnet. Det var nærliggende at bruge Kortkartellets Amagerkort som forlæg, og så har jeg ellers ladet mit lager af smukt (g)uld diktere farverne.

Resultatet kan du se her:





Tæppet har været virkelig sjovt at strikke. Også selvom det er lidt af et kludderarbejde med alle de forskellige tråde, man har gang i undervejs. Og teknikken åbner et hav af muligheder, som jeg godt kunne have lyst til at udforske yderligere.

6 kommentarer:

  1. Så MEGA fedt!!😍😍😍 Det burde sættes i produktion i en lidt større version! Jeg ville købe!😃

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har overvejet en "voksen"-udgave :-)

      Slet
  2. det er virkeligt fint, har du strikket det på en gangm eller er det mere sådam lapper samlet til sidst

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er strikket på en gang. Så på nogle rækker er der skiftet farve 6 gange undervejs :-)

      Slet

Topscorere den seneste uge