fredag den 13. juni 2014

Cirkeline - den hæklede version

På søndag skal vi til barnedåb, og jeg har hæklet en gave til dåbsbarnet. Jeg havde lyst til at forsøge mig med at hækle en børnebogsklassiker igen (efter jeg hæklede Cykelmyggen Egon i december), og valget faldt denne gang på Cirkeline.

Hun kom til at se sådan her ud:

Jeg kunne ikke gennemskue, hvordan jeg skulle hækle kjolen, så den har jeg syet i stof. I øvrigt måtte jeg selv trykke sorte prikker på rødt stof, for jeg kunne ikke finde rødt stof med sorte prikker i den rigtige størrelse.

Indenunder kjolen ser Cirkeline sådan her ud:
Det var en sjov udfordring at regne ud, hvordan hendes krop skulle se ud, for i bøgerne har hun altid kjole på.

Jeg har lavet en tyk mave med indadgående navle og hvide underbukser.

I en af bøgerne kan man se, at hun er lidt hjulbenet, så det har jeg forsøgt at lave den hæklede version også. Og selvfølgelig har hun bare tæer.

En hånd...

Tit-tit. Små tæer under kjolen.

Nu er der bare tilbage at vente - og håbe på, at hun bliver godt modtaget på søndag.

73 kommentarer:

  1. Hold nu op hvor er den fin! Det er en meget heldig familie, som Cirkeline skal bo hos :-)

    SvarSlet
  2. Åh gud hvor er den bare sød, giiiid det var mit barn der skulle have den i dåbsgave... Elsker de små detaljer :-)

    SvarSlet
  3. Åh opskrift søde Asli!!!! Hun er fantastisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hmmm...jeg ved ikke helt med opskrifter - jeg er lidt i tvivl om, hvordan det er med rettigheder til de her gamle figurer. Det må jeg i hvert fald undersøge først :-)

      Slet
    2. DR bamser, dukker plus flere / opskrifter må ikke købes /sælges /deles
      Igen et spørgsmål om ophavsretten. Dette gælder dog kun deres bamser og ikke deres levende figurer (f.eks. hr. Skæg).
      DR er meget strenge omkring disse figurer, opskrifter må ikke engang deles gratis.

      Slet
  4. Hun er fin ;-) Jeg er også selv igang med en cirkeline i garn, dog en mere minimalistisk en af slagsen ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mindre kan også gøre det. Det er forskelligt fra projekt til projekt, hvor detaljeorienteret, jeg er.

      Slet
  5. Den kan du godt være stolt af :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jotak. Det er jeg også lidt ;-)

      Slet
  6. Du er så sej med den hæklenål!! Hun er da bare helt perfekt, navle og hjulben und alles!! Den gave skal helt sikker nok falde i god jord hos det lille barn! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Barnet er jo endnu ret lille, men jeg håber, figuren bidrager lidt til læsehyggen :-)

      Slet
  7. Ih, hvor er hun. kær, laver du mønster? jeg har et lille barnebarn på 16 mdr. den kunne hun godt bruge. Vh Lykke

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved ikke helt med mønster, for jeg er i tvivl om, hvordan det er med rettigheder til de der gamle figurer. Det skal jeg i hvert fald undersøge først :-)

      Slet
  8. Ej, hvor er hun bare vidunderlig :D

    - Kit

    SvarSlet
  9. Åh Asli, jeg elsker dig!

    SvarSlet
  10. Hvor er den FLOT - du er helt FANTASTISK til at ramme det rigtige udtryk - mange hils fra Karin, som stadig drømmer om cykelmygopskrift og nu også cirkeline- :):):)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de søde ord, Karin :-) Jeg ved ikke helt med mønster, for jeg er i tvivl om, hvordan det er med rettigheder til de der gamle figurer. Det skal jeg i hvert fald undersøge først :-)

      Slet
  11. God aften og god weekend,

    hvor er din Cirkeline bare nuser sød og flot.
    Det skal nok blive en gave som vækker glæde:-)
    Jeg elsker alle kreative tiltag.

    Min egen unge kunstnerdatter laver også mange fine ting også i køkkenet:
    http://mariahoffbeck.blogspot.dk/2014/06/gourmet-fingermadder.html

    Og så kan jeg jo ikke undgå at blive inspireret her i blogland.
    bedste hilsner og god barnedåb.
    Tina
    www.mariahoffbeck.blogspot.com

    SvarSlet
  12. Nejjj hvor er den sød, jeg er gudmor til en lille dreng der så gerne ville have en cykelmyggen egon, kan jeg ikke købe mønsteret af dig. hans lille hjerte ville bruse over af bar´lykke.
    kh Diana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord. Jeg har ikke opskriften på cykelmyggen i så renskrevet stand, at den ville give mening for andres øjne, tror jeg. Hvis der sker noget på den front skal jeg selvfølgelig nok råbe højt om det herinde :-)

      Slet
  13. Hvor er hun bare total fin og sød. Helt sikkert lige netop sådan Cirkeline ser ud - under dresset :D....

    Virkelig flot arbejde og sikker på gaven vækker begejstring... :)

    SvarSlet
  14. Hvor er hun blevet fin :-) Geniale fødder!

    SvarSlet
  15. Den er godt nok fin, er sikker på modtageren bliver glad for den:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror, de blev glade. Men jeg er ikke sikker på, de forstod, at Cirkeline var hjemmelavet. Haha!

      Slet
  16. Svar
    1. Tak skal du have, Karen Elisabeth :-)

      Slet
  17. Hvor det vækker minder fra barndommen. Hvor er modtager heldig at få sådan en fin dukke. Du kan være stolt af de resultat.

    SvarSlet
  18. CUTE!!!! Hvor er hun bare fantastisk. Lækre detaljer. Som altid når det er dit arbejde. 😊

    SvarSlet
  19. Det er en fryd at se alle dine projekter.. Tak for at du deler med os andre :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er jeg glad for, at du siger det! For selvom bloggen ikke er så aktiv ligenu, så elsker jeg stadig at dele her :-)

      Slet
  20. Sød,sjov og festlig - en rigtig Cirkeline.

    SvarSlet
  21. Jeg er vild med den!!

    SvarSlet
  22. Hun er da bare så herlig. Jeg er særligt vild med tæerne :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også en af mine favoritdetaljer :-)

      Slet
  23. Den er bare så fin og detaljeret! Den kan kun vække glæde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Jeg tror, de blev glade for den, men jeg er ikke sikker på, de forstod, at den var hjemmelavet :-D

      Slet
  24. Hun er bare så lækker! Er dybt imponeret over, at du kan omsætte tegninger til brugbare kreationer på den måde :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rent nørderi. Jeg synes, det er SÅ hyggeligt :-)

      Slet
  25. Asli, den er fantastisk!!!

    SvarSlet
  26. Hvor er hun bare fantastisk, så mangler hun bare sine venner musene ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er klart. Frederik og Ingolf må også komme til på et tidspunkt :-D

      Slet
  27. Nåårh ja- jeg er solgt- hold fast hun er sød <3 <3

    SvarSlet
  28. Der fik du da lige mig til at få lyst til at hækle figurer- og der skal noget til har jeg opdaget :-) Den er SÅ fin!

    SvarSlet
  29. Du har gjort det igen Asli, hvor er hun bare fin altså!

    SvarSlet
  30. hold op jeg vil godt betale for en opskrift ..er totalt forelsket :)

    SvarSlet
  31. Hejsa,
    Vil bare lige høre om du har fundet ud af noget omkring opskriften?? :-)
    Hvor er den bare smuk, lige som jeg husker cirkeline :-)
    MVH
    Charlotte

    SvarSlet
  32. Hej cirkeline opskrift kan den købes ,den er super sød

    SvarSlet
  33. Er det muligt at købe opskriften på Cirkeline?

    SvarSlet
  34. Kunne godt tænke mig at købe opskriften på din Cirkeline, hvis det er muligt

    SvarSlet
  35. Ejjj..elsker hende!!😍..jeg vil prøve og efterabe din men kan du beskrive hvordan du laver de bittesmå fingre?🤔
    Hilsen Pia

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge