torsdag den 26. december 2013

Cykelmyggen Egon - den hæklede version

Det er nu skønt med juledagene, hvor der er tid til at afprøve nogle af de kreative ideer, der har rumsteret i hovedet igennem længere tid. Man har tid til at fordybe sig i det samme projekt over flere dage, og det er lige præcis sådan, jeg slapper allerbedst af.

Her er det projekt, jeg har arbejdet på det sidste par dage:

Det er Cykelmyggen Egon fra Flemming Quist Møllers klassiker fra 1967. Denne gang i en hæklet udgave. Egon skal hjem til en lille dreng i vennekredsen, som jeg har på fornemmelsen alligevel bliver indoktrineret tidligt til det der med cykling.

Cykelkasket og snabel...


Hænder med fingre und alles... Det tager en hulens tid, men resultatet bliver fint, synes jeg.

Her er han ved siden af det billede, jeg har brugt som forlæg.

Det har været så hyggeligt at hækle Egon, at jeg nu har lyst til at hækle alle mulige andre børnebogsfigurer. Jeg tænker også, det vil være hyggeligt at have en figur at kramme, når man får læst højt af mor eller far.

54 kommentarer:

  1. WAUW - hvor er han flot - mine børneunger ville elske ham - mon du orker at lave opskrift - og JA, skynd dig at gå i gang med flere - det kunne blive til en bog - mange glade bagjulshils fra Karin

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de søde ord. Jeg ved ikke helt med opskriften....jeg tænker, at der måske er et forlag, som har nogle rettigheder, så man skal nok være varsom med den slags :-)

      Slet
    2. Hej. Du er aldrig kommet på at lave en opskrift? ��

      Slet
  2. Hvor er den bare blevet god! Jeg er vild med de små finurlige detaljer som du formår at hækle ind i Egon.

    SvarSlet
  3. Den er godt nok blevet god! Sikke nogle fine detaljer han har fået.

    SvarSlet
  4. Du hækler altså bare de fedeste dyr/figurer!! Jeg er ret pjattet med flodhesten ;-)

    SvarSlet
  5. Nåh hvor er han skøn :))

    SvarSlet
  6. Nui hvor er den sej! Vi har en cykelrytter-fan på 4 herhjemme som har fået det ind med modermælken - han ville være ellevild med sådan en Egon :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha. Det er skønt med børn, som overtager familiens interesser. Det er meget sødt! :-)

      Slet
  7. Så gennemført og helt igennem fantastisk!

    SvarSlet
  8. Hold k..t den er god, du har ramt ham helt vildt godt, glæder mig til at se andre ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal bare lige vælge, hvad jeg skal kaste mig over som det næste :-)

      Slet
  9. Den er totalt sej og vildt flot:-)

    SvarSlet
  10. Hold nu op, havde da ikke tænkt på Egon, i mange år, men blev lige sat tilbage til min barndom, og programmet "Klokken fire" fredag eftermiddag, hvor de tit viste cykelmyg film.
    Det er et fantastisk flot stykke hækleri, du der har lavet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved egentlig heller ikke, hvorfor det lige var ham, det blev. Han virkede bare passende... :-)

      Slet
  11. Hvor ER den fin! Jeg er fuld af beundring - men jeg er heller ikke så stærk i hækling:-)

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Anna! Og jeg er altså også temmelig benovet over dine skills udi i syning! :-)

      Slet
  12. Hvor er han god! Uh ha ja, så enig med anonym øverst oppe! Det kunne blive til en hel bog. Du rammer Egons udtryk så godt!

    SvarSlet
  13. Hvor er Egon bare blevet skøn :-) Glædelig jul

    SvarSlet
  14. Hvor er han fantastisk! Jeg læser Snøvsen bøgerne for min søn.. mon ikke man kunne hækle en snøvs? Det må være noget nemmere end Egon, Snøvsen har jo ingen arme og kun én tå =)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvfølgelig kan man hækle Snøvsen! Det er bare at kaste sig ud i det :-)

      Slet
  15. Han er da så fin. Og han ligner da perfekt. At hækle flere børnebogsfigurer er da en super ide. Jeg håber, at nogle forlagspersoner læser med og straks kontakter dig. Det ville da værre oplagt og en gave til alle os, som har det bedst med en opskrift, inden vi kaster os ud i hæklerier.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahaha! Det er ikke sket endnu. Sikke noget :-D

      Slet
  16. Hvor er den bare skøn ! Lige sådan ser en rigtig cykelmyg ud :o)

    SvarSlet
  17. Hvornår kommer der en bog med alle dine fantastiske opskrifter? Du er simpelthen den bedste hækler, - kreativ og fantastisk håndværker på samme tid. Tak for al din inspiration! KH Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de søde ord, Ulla! Det kunne være sjovt at lave en bog, men gad vidst, om jeg har ideer nok... :-)

      Slet
  18. Hvor er han bare skøn.. Gad godt at se dit bud på snøvsen ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er der også en anden, der har udfordret mig med....det må jeg lige overveje :-)

      Slet
  19. Hvor er han flot! Sidste år så jeg Cykelmyggen Egon på Østre Gasværk sammen med min søn og tænkte dengang på at hækle Cykelmyggen, men jeg tror ikke helt jeg ville kunne så velproportioneret som din :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er lidt misundelig på, at du nåede at se den forestilling - jeg har hørt gode ting om den :-)

      Slet
  20. Hvor er du altså bare dygtig - sikken en evne at have - kan blive helt misundelig :-)
    Synes bestemt du må igang med en bog så andre kan få glæde af at PRØVE at være kreative - om resultatet bliver så flot som det du fremtryller, - ja det vil tiden vise. Men det må være dejligt "bare" at kunne hækle sådan "lige ud af hovedet"-agtig :-) :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de søde ord og ikke mindst din tiltro til mine evner! :-) Det kunne være sjovt at prøve at lave en bog, men jeg ved ikke, om jeg har ideer nok :-)

      Slet
  21. Hold fast mand du er dygtig Asli! Og fuld af gode ideer! Egon er fuldstændig aldeles for cool :). KH Marie

    SvarSlet
  22. Ja det er superhyggeligt med et lille nyt projekt mellem Jul og Nytår. Selv er jeg utrolg glad for at lave julede ting der. I år er det dog så som så med friheden, men der kommer da også lidt ud af nattevagterne. Rigtig God Nytår til dig. Hilsen Charlotte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg gør det ikke så meget i julede ting ml. jul og nytår, netop fordi jeg tit afprøver ting, som har været i hovedet i længere tid. Også godt nytår til dig :-)

      Slet
  23. Jeg er total vild med din cykelmyg:-)

    Glædelig bag jul.
    Mary-Liz
    http://www.mariahoffbeck.blogspot.com

    SvarSlet
  24. Hold da op hvor er den flot. Tillykke med den, du er knag´me dygtig.

    SvarSlet
  25. Hej ! Godt nytår, vil sige at jeg synes det er rigtig flot din Egon. Hvis du mangler en idé kunne du prøve med Troldepus, den minder om min barndom.
    Kram Helle fra Esbjerg

    SvarSlet
  26. wauw hvor er du bare fantastisk.Den cykelmyg findes ikke bedre noget sted,skøøøn.

    SvarSlet
  27. Herligt med en hæklet udgave :-) Læste bøgerne for mine børn da de var små :-)

    SvarSlet
  28. Asli, jeg er simpelthen helt på røven over ham Egon!! Han er simpelthen for dejlig, altså. Er det eventuelt sådan at man kan bestille en hos dig?

    SvarSlet
  29. Hvor kan man finde en opskrift på Cykelmyggen?

    SvarSlet
  30. Kan jeg købe sådan en af dig?

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge