fredag den 25. oktober 2013

For nogen er det nok bare en grå kjole...

...men for mig er den et lille mirakel. Jeg er nemlig ikke vant til bare at kunne springe i en kjole. Det er som de fleste modeller er lavet til folk med en meget kortere krop end min, og det får taljen til at sidde dybt underligt. Men i september var jeg jo på kursus hos Nanna, hvor jeg lærte noget om at rette mønstre til og også fik lavet mit eget kjolemønster - eller faktisk to. Jeg har endelig fået syet den simpleste af modellerne op, og selvom det bare er en helt almindelig grå kjole, så ved jeg, at jeg kommer til at bo i den til vinter. Den er blød og lækker og sidder bare godt.




Nanna holder kursus igen i weekenden d. 2. og 3. november, og ligenu er der faktisk tilbud på kurset, så du kan komme af sted til halv pris. Jeg kan kun sige GØR DET!! Det er den vildeste oplevelse for dig, der syr dit tøj selv. Og jeg lover dig, at de penge har tjent sig hurtigt ind i forhold til dårlige snitmønstre og timevis af frustrationer over, at det bare aldrig blev helt som på billedet på mønster-pakken. Se mere info om kurserne HER.

29 kommentarer:

  1. Den ser fantastisk dejlig og hyggelig ud.
    Jeg ville have det på samme måde som dig, der er ikke noget som kjoler :-)))

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg går næsten kun i kjoler og nederdele. Bukser strammer og sidder trælst på mig :-)

      Slet
  2. Den ser rigtig flot ud.
    Der er næsten ikke noget bedre, end kjoler der passer på en prik.
    God fornøjelse med den!

    SvarSlet
    Svar
    1. Præcis. Det var virkelig en fed oplevelse bare at tage den på og så passede den! :-)

      Slet
  3. Svar
    1. Haha. Jeg skal se, hvad jeg kan gøre ved det ønske :-)

      Slet
  4. Ser super lækker ud - men ja - vi vil se den på :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Modtaget. Det må jeg jo sørge for så :-)

      Slet
  5. Yay, den er færdig:-) Fedt at den blev god, den ser også rigtig lækker ud. Men ja, vi vil altså se den på! ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Okay. Det skal I nok få lov til så :-)

      Slet
  6. Vi vil se den påååååå!!!

    SvarSlet
  7. Superflot ! tillykke med kjolen - og dejligt sådan at kunne rette til på modellen :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kommer jeg til at blive superglad for :-)

      Slet
  8. Hvor skønt med sådan en kjole!

    SvarSlet
  9. Nej, hvor er den fin! Jeg stemmer i koret og siger se den på!

    SvarSlet
  10. Den ser rigtig fin ud :-)
    Jeg har også lige fundet et kjolemønster (fra Krestoffer) som med lidt tilretning sidder helt rigtigt. Jeg har allerede klippet til kjole nr. 2 og 3 :-) Det er bare skønt at vide, at kjolerne nu sidder som de skal :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, hvor fedt! God arbejdslyst med syningen :-)

      Slet
  11. Det er da en super skøn kjole, du har syet

    SvarSlet
  12. Jeg stemmer også for at se den på. Den ser vildt lækker ud! Kan godt forstå at du er super glad for den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg må hellere se at få taget det billede så! :-D

      Slet
  13. Fantastisk at du har fået kjolen syet op - og at den virker! Jeg stemmer i - vil også mægtig gerne se den på! I andet en sygehusstof :-) Kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha. Ja, det er rigtigt. Prøvestoffet lignede en hospitalsundertrøje :-)

      Slet
  14. Hvor er den fin! Og lækker grå farve. Jeg stemmer også for billede med den på. ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak. Og billedet skal nok komme :-)

      Slet
  15. Basis og grå er altid godt! Jeg stemmer med i koret som vil se den på.

    Er det btw nye mærker du har fået lavet?

    SvarSlet
    Svar
    1. Yes. Det er nye mærker. Fra Scannex.dk :-)

      Slet

Topscorere den seneste uge