fredag den 30. august 2013

Noget om at strikke med hovedet under armen

Kender I det, at man liiiige skal skynde sig og få noget færdigt, og så ender man med at lave koks i det? Det sker relativt ofte for mig. F.eks. med denne lille babyvest, som faktisk var helt færdigmonteret med knapper und alles og klar til at blive lagt på bloggen i en fart, da jeg opdagede, at jeg havde samlet maskerne til halskanten op fra den forkerte side, så optagningskanten kunne ses fra forsiden. Man skulle så tro, at det ville være en rimelig simpel procedure at trevle halskanten op og strikke den igen fra den rigtige side, men nej! Jeg kom nemlig til at gøre et eller andet, som betød, at skulderen begyndte at trevle....sidelæns! Jeg sad med det i hænderne - og så eksploderede det bare i løbende masker. Der var ingen anden vej, end at trevle hele ryggen op og strikke den en gang til. Men det er jo aldrig sjovt at strikke det samme to gange, så vesten har ligget i skammekrogen i en måneds tid, men nu er den altså blevet færdig. Og rigtig!


Opskriften er fra Babystrik på pinde 3 af Lene Holme Samsøe. Jeg har strikket den op dobbelt garn: En tråd af Louises plantefarvede garn og en tråd Isager Alpaca 1. Alpacaen havde ikke helt samme farve, men jeg synes, at det giver et fint farvespil med de to farver sammen. Knapperne er fra mit (uendelige) knappelager.

12 kommentarer:

  1. Hvor er den altså bare fin. Kan godt forstå den har været lidt i skammekrogen. Om igen er bare ikke sjovt. Du strikker altså bare de fineste/flotteste ting. Dybt misundelig må jeg sige.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, det er nu nemt nok at få et lækkert resultat med så lækre materialer som f.eks. Louises garn :-)

      Slet
  2. Hvor er den blevet super flot! Puh, sikke en gang frustration der har været på spil, da du strikkede vesten. Det er aldrig godt at skulle travle sit arbejde op, lige som man tror man er færdig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det er bare surt at trevle op. Men nogen gange nødvendigt...

      Og tak for sidst i øvrigt. Jeg håber ikke, dine ting blev alt for våde?

      Slet
  3. Så flot - og anstrengelserne værd! Er vild med den karrygule farve :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også farven er blevet ret skøn og meleret på en flot måde :-)

      Slet
  4. Hvor er den fin og lækker. Den vil gøre nogen glade... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det håber jeg også. Nu må vi se, hvor den skal hen :-)

      Slet
  5. Så fin er den blevet - selvom den måtte i skammekrogen.

    Kender det kun alt for godt, det der med at lige fikse noget færdigt og så opdage at det er gået galt. ;(

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahaha, jeg forstår ikke, hvorfor jeg ikke snart lærer, at det IKKE er en god ide at skynde sig for at få noget færdigt...

      Slet
  6. Jo tak, har lige trevlet op her i eftermiddag ... halvdelen af forstykket på en sommerbluse, som endelig blev færdig denne første efterårsdag - troede jeg ...

    Da jeg skulle sy for- og bagstrykkernes skuldersømme sammen, var den ene 10 masker bredere end den anden.

    Men, når blusen er færdig, er det jo en tilfredsstillelse, når den er fejlfri :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Arj, hvor surt! Men du har helt ret - man ved jo godt, at man er nødt til at gøre det, for ellers bliver man ikke tilfreds...

      Slet

Topscorere den seneste uge