søndag den 15. januar 2012

Næsten færdig

Mit stille og rolige strikketøj er næsten færdigt. Faktisk mangler det kun montering. Men det gemmer jeg til efter på onsdag, hvor jeg skal til strikkecafe hos Fox og Jane i Ballerup. Jeg har nemlig på fornemmelsen, at der er en mere rigtig måde at montere sit strikketøj på, end jeg tidligere har gjort. Indtil videre har jeg bare syet det sammen ret mod ret, men det giver altså en meget klumpet syning.

I opskriften var jakken med hætte, men det rakte garnresten altså ikke til. Men den er da også meget sød uden, synes jeg. Opskriften var med Isagers Spinni og Alpaca 1, men jeg har brugt Kauni og Drops Alpaca. Det er gået udmærket med den udskiftning af garnet. Men jeg måtte lægge ca. 10 rækker ekstra på i ryggen, for at den blev bred nok.

Næste gang jeg skal strikke den, vil jeg lave knaphullerne lidt større. De er blevet lige små nok til min smag. Og så skal jeg også spørge til strikkecafeen, hvordan man strikker en 'drejet ret' til udtagning. Jeg gør det stensikkert forkert. Og ja, jeg ved godt, at man kan finde hundredevis af videoer på nettet, som viser det, men når jeg nu har mulighed for at spørge nogle rigtige mennesker, så foretrækker jeg altså det.

2 kommentarer:

  1. Du skal få al den hjælp du har brug for. Det ordner vi hurtigt ;-)

    Knus fra Trine

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge