søndag den 5. juni 2011

Re: Ikea

Den uundgåelige Ikea-skammel findes også i mit hjem. Hidtil har den stået helt, som den så ud, da jeg købte den. Men nu er jeg gået i gang med at shine den lidt op. Planen var først at male den gul og putte noget farverigt tapet e.l. på den. Men så ombestemte jeg mig i sidste øjeblik til et mere enkelt look:




Jeg har en bog med topografiske kort over Borup Ris, som jeg engang har købt i Lejre Forsøgscenter. Jeg købte dem pga. det fine grafiske udtryk og ikke fordi, jeg er specielt geografisk interesseret. Dem har jeg sat på trinene og så er jeg i gang med at give skammelen en hel masse gange lak (halvblank gulvlak). Jeg er - i al beskedenhed - rigtig godt tilfreds med resultatet, for nu passer skammelen perfekt sammen med kommoden, som den står ved siden af.

Hvis du vil se flere Ikea-møbler, der er blevet lækkerficerede, så klik her.

11 kommentarer:

  1. Super fed IKEA side. Jeg får helt lyst til at hacke mine egne møbler. Hvis bare jeg var kreativ... eller fingernem :-)

    SvarSlet
  2. Kan lide det enkle look så fin :-) Og 1000 tak for pakken....har været på miniferie, så derfor først et tak herfra nu. Så sødt af dig og det skal nok blive brugt det er helt sikkert :-)

    Knus Mette

    SvarSlet
  3. Jeg er VILD med den :-)

    KH
    Birthe

    SvarSlet
  4. Godt at du valgte at 'go simple' - det andet havde sikkert også været fint, men det her er helt unikt og meget dig, synes jeg faktisk (altså, for jeg kender dig jo VILDT godt - hehe!)!!

    Ha' i vidunderskøn søndag aften!
    Kram fra Jane

    SvarSlet
  5. Hvor er den fin!! Virkelig genialt og enkelt..
    Vi har en til dattren med maling og tapet, men efter at ha' kigget på den læææænge savner jeg noget mere simpelt;) Skøn idé..
    Kh Anne

    SvarSlet
  6. Hej Anne
    Tak skal du have :-)

    Hej Signe
    Det er nemlig en rigtig fed side! Propfyldt med gode ideer :-)

    Hej Mette
    Taktak - og det var da så lidt. Det lyder dejligt med miniferie :-)

    Tusind tak, Birthe :-)

    Hej Jane
    Jamen vi kender da godt hinanden. Selvom jeg vil give dig ret i, at det er på en lidt sjov og virtuel måde. Men vi følger jo med i hinandens liv på godt og ondt her i Blogland. Hav en dejlig dag :-)

    Hej Anne
    Tak skal du have. Jeg tror, det går meget op og ned for mig, om jeg er til farver. Ligenu vil jeg egentlig rigtig gerne have knald på farverne, men det kan også blive for meget for mig. I stedet forsøger jeg at få farverne ind vha. pynteting og puder og den slags :-) Jeg ville have sagt, at man nemmere kan skifte det ud, men på den anden side: De her IKEA-skamler koster jo ingenting, så hvis man bliver træt af den, kan man jo skaffe sig en ny ret billigt.

    SvarSlet
  7. Indlægget er godt nok en dag fo0rsinket men det er der nu, og 1000 tak igen asli fordi du vil vise dit hjem frem.. KLEM

    SvarSlet
  8. Kære Joan
    Jeg har skrevet en mail til dig, hvor jeg roser dig til skyerne! Du er bare så dygtig. Tusind tak :-)

    SvarSlet
  9. Super fint Asli!! Vores skammel trænger virkelig også til en make over big time!! bette h har smurt den helt ind i bananer / rosiner / sovsekulør, så den er pænt klam...
    Ha en dejlig dag!
    /Mic

    SvarSlet
  10. Hej Mic
    Tak skal du have. Lyder ellers som om I har gang i jeres helt egne fine re:Ikea der ;-) Jeg har lige sendt dig en mail :-)

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge