fredag den 3. juni 2011

At finde den rigtige...

...fødselsdagsgave til en pige på tre år, kan være en svær opgave. Hun mangler vel egentlig ikke rigtig noget, og selve oplevelsen af, at det bare vælter ind med pakker, kan i sig selv være lidt overvældende, når man ikke er ældre, forestiller jeg mig. Så jeg synes faktisk, at hendes farbror og jeg er kommet rigtig godt efter det denne her gang.



Vi skal i Cirkus Summarum! Og ha' is! Og popcorn! Som I nok kan forstå, er jeg rigtig begejstret for ideen efter at have set showet fra sidste år i fjernsynet. Det er begavet underholdning til børn, som ikke taler ned til dem, synes jeg - og så er det også sjovt for voksne (med en barnlig side). Vi var lidt i tvivl om, om hun mon var for lille, men de anbefaler det til børn over to år, så mon ikke det går. Det er jo både Bamse og Bruno og alle de sjove fra Ramasjang.

Selve gavekortet har jeg lavet med ting fra lageret. Den rigtige billet er en printet én fra Billetnet, men den siger hende formodentlig ikke så meget. Så jeg har prøvet at lave et kort, som signalerer cirkus. Skrifttypen har jeg fundet på dafont.com. Hvis du ikke kender siden, kan jeg kun anbefale den. Der er tusindvis af gratis skrifttyper, som man frit kan downloade. Inden i gavekortet har jeg holdt det simpelt, så barnet selv kan se, hvad hun har fået.

11 kommentarer:

  1. Så fint et gavekort! Og så lurt å gi opplevelse i gave. Superlurt! Sier jeg som akkurat kommer fra lekebutikk hvor tantebarna mine fikk velge seg hver sin ting... Tja, tja, kanskje neste år. :)

    SvarSlet
  2. Du kan godt glæde dig. Har været der sidste år med mine egne børn. Hvilken god gave med en oplevelse!

    SvarSlet
  3. Super god idé! Vi var der også sidste år, da mindste lige var blevet 3 og hun kunne sagtens være med hele vejen. Det var så god en oplevelse for hele familien :)

    Og rigtig fint kort!

    SvarSlet
  4. Jeg tror det bliver den bedste fødselsdagsgave hun får :-)

    KH
    Birthe

    SvarSlet
  5. Fint, fint, fint!!! Og meget pædagogisk udformet, hvilket læreren her jo bifalder ;)

    SvarSlet
  6. Yay! Jeg så også første afdeling i tv af showet fra sidste år, og jeg synes simpelthen det var så godt! Har faktisk lidt overvejet om jeg kender nogle børn jeg kunne stjæle med ud og se det.
    Hvem mon ville grine højest? :)

    SvarSlet
  7. Hvor er det bare en perfekt gave. Lige noget for en pige på 3 år.

    SvarSlet
  8. Super god gave! Synes også det ser ud til at være en super oplevelse for de små at se det cirkus, det jeg har set af det har været ret godt. Glæder mig til min den store er stor nok til at få lignende gaver! :D
    mvh. Martina/fiflerierpaafjerde.blogspot.com

    SvarSlet
  9. Fantastisk fin gave!! Jeg drømmer også om at tage min datter med i Cirkus Summarum, efter at have set showet i fjernsynet. Synes det er SÅ herligt!

    SvarSlet
  10. Hej AbluMoo
    Jeg synes også tit, det er fint at give oplevelser. Nogle gange er der bare så mange ting, når der skal gives gaver. Oplevelser varer længere, tror jeg. Men jeg ved så ikke, om det også er tilfældet, når man er 3 år. Men det vil i hvert fald være tilfældet for hendes farbror og jeg :-)

    Hej Sine
    Tak for den besked! Jeg glæder mig rigtig meget :-)

    Hej Laila
    Hvor fedt, du skriver det. Tusind tak! Det var lige hvad vi gerne ville høre :-)

    Hej Birthe
    Det håber jeg også lidt :-)

    Hej Kirsten
    Glæder mig rigtig meget til at give hende det. Yay!

    Hej Maria
    Tak, fru lærer :-)

    Hej Dikte Sophie
    Ja, det er megafedt at have børn i omgangskredsen, som man kan kidnappe og tage med til de der oplevelser for børn, som man egentlig selv gerne vil have :-)

    Hej Camilla
    Det håber jeg også. Iiih det bliver sådan en hyggelig dag!

    Hej Martina
    Kan godt forstå, du glæder dig til at få den slags oplevelser med dine børn :-)

    Hej Dolls
    Det var nemlig et rigtig fint sidste år. Og der er vist noget for alle aldre. Inkl. de voksne. Jubii!

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge