tirsdag den 15. februar 2011

Fuglene...

...kommer vist til at gå igen mange steder på Forårsmarkedet - naturligvis, fristes jeg til at sige. De er jo ægte forårsbebudere, sammen med vintergækker og krokus (og min fødselsdag...hihi).

Jeg er i gang med at finde ud af, hvordan jeg skal indrette min bod, som også denne gang kommer til at indeholde fine lopper og mine egne håndlavede ting. Hvordan stiller jeg det indbydende op og hvordan får jeg kombineret de to ting bedst, er de nødder jeg forsøger at knække ligenu. Det er ret sjovt, og jeg har mange ideer, som jeg håber, jeg kan få forenet.

Men her er lige et lille kukkuk af nogle fine fugle, jeg har med på marked i loppekategorien:


En stor svane til blomster i forgrunden.


Mine evner udi ornitologi er stærkt begrænsede, men jeg tror, at det her er duer. Det er lysestager og de er ret fine. Faktisk så fine, at jeg stadig ikke helt har afgjort, om de kommer med på marked eller om jeg beholder dem selv.

6 kommentarer:

  1. vi tænker også meget på hvordan standen skal opbygges og sådan. Så det bliver lækkert! Men synes også det er lidt svært når man ikke lige kender omgivelserne. Hvordan adskilles standende? Kan man hænge noget op omkring den og hvordan med til siderne?
    Hmmm.....

    Men ser da super fint ud, hvad du har gang i nu :)

    SvarSlet
  2. Hej Anne
    Jeg ved jo ikke, hvordan det bliver denne gang, fordi det er et nyt pakhus. Men sidste gang var det rigtig flot og rustikt med fritlagte bjælker og så var der viklet garn mellem bjælkerne, og på den måde blev standende inddelt, så der var fire stande i hvert indhak (det er lidt svært at forklare, ikk?). Men man kunne godt hænge en lille smule op på garnet, hvis det ikke var for tungt.

    Jeg håber, de laver den løsning igen, fordi det gav en fin inddeling, som ikke var for massiv.

    Glæder mig til at se, hvad I finder ud af :-)

    SvarSlet
  3. Nå ja, Anne: Det kan være en god ide, at sørge for at have noget med, som kan få nogle af varerne op i højden. Altså en kasse eller noget, som kan stå på bordet, og som nogle af varerne kan stå på. Det fungerede fint for mig sidste år, fordi folk lettere kunne se tingene. Der var også flere andre, der havde gjort det og som handlende i deres stande, synes jeg, det var lettere at få overblik over varerne.

    SvarSlet
  4. Ja, synes nemlig også at de tråde var gode sidste år så man kunne hænge lidt. Men der var også meget plads i indhak. I fx Puk og Gaias stand var der lidt mindre plads til siderne.
    God ide med det i højden, var også klart med i overvejelserne, men det ville være rart at vide med plads til siderne. Du havde jo også en kiste/vugge til de små hæklede dyr og en lille reol også?? Bare lækkert når man sådan kan style pladsen på den måde!

    Tak for at dele tippene, asli

    SvarSlet
  5. Lækre fugle;)
    Glæder mig til at se hvad du kommer med den her gang Asli..
    Ret nyt at jeg skal deltage så nu er tankerne og idéerne virkelig kommet i sving;)
    Men havde da endnu ikke lige tænkt over standens opbygning.. Hm..:)
    KH Anne

    SvarSlet
  6. Hej Anne
    Hvor lækkert, at du skal med :-) Og ja, det er vildt, hvordan kreahjernen bare går i selvsving nogle gange...hihi.

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge